חג הפורים הוא זמן נפלא לצחוק ולהתלוצץ, אבל מול המטופלים חשוב להקפיד על התנהלות בהתאם לסטנדרטים, בלי העמדת פנים ובלי אלתורים:
· הצג את עצמך בתחילת המפגש הטיפולי – שם, תואר, תפקיד ("שלום, אני ד"ר הילה כהן, באתי לבדוק את כאבי הבטן עליהם התלוננת")
· פעל אך ורק בתחום סמכותך, ובהתאם למטלה הנדרשת לביצוע. מיטת החולה איננה המקום להתנסות, להפגין בטחון עצמי מופרז או להוכיח מיומנות בשדה קליני שטרם למדת או שאינו נדרש בנסיבות המקרה
· שמור על כללי הסכמה מדעת: אל תציג למטופל תמונה לא מדויקת של התהליך הצפוי (האמנם מדובר בניתוח פשוט, בלי סיבוכים, ועם החלמה זריזה...?!)
· אל תמסור מידע חלקי או מרוכך, אלא בהתאם להנחיות הקבועות בחוק או מטעם ועדת האתיקה (למשל: במקרה של בשורה מרה בכלל, או מטופלים נוטים למות בפרט)
· שמור על רצף הטיפול גם מול קולגות ומטפלים אחרים: אל תחסיר מידע או תציג מצב לא מדויק. מה כבר בוצע? מה עדיין לא הספקת? מה התפספס בדרך?
· תעד היטב ברשומה הרפואית: תיעוד כרונולוגי, עובדתי ואובייקטיבי. אל תשמיט פרטים עקרוניים, ואל תוסיף מידע שלא לצורך
· טעית? חשוב לדווח, ולהקפיד על גילוי נאות! הסתרה והצגת תמונת מציאות חלופית עלולה לפגוע במטופל, ובאיכות הטיפול שיינתן לו (בהמשך הדרך, חשוב גם ללמוד ולהפיק לקחים)
בפורים, ולאורך כל השנה – במהלך טיפול, "Honesty is the Best Policy“!
חג שמח!
Comments