top of page
תמונה1.jpg

מעבר למפגשים פורמליים, חשוב לנו לשתף אתכם במחשבות, דגשים ורעיונות המתעוררים בעקבות המציאות המשתנה, והעולם המשפטי המתעדכן בהתאם. בדרך זו נוכל לעדכן אתכם בהרצאות ותכנים חדשים, להעלות נושאים שעל סדר היום המשפטי והקליני, לחדד היבטים נוספים מעולמות התוכן הרלוונטיים, ולהאיר זרקור על סוגיות שונות, מנקודות מבט מדיקו-לגאלית. 

מטבע הדברים, הבלוג נועד לגירוי המחשבה והסקרנות גם אצלכם.

 

מעניין? מעלה שאלה? לא מסכימים עם הכתוב? רוצים להרחיב בנושא מסוים? נשמח מאוד לשמוע מכם! פנו אלינו 

  • תמונת הסופר/תעו"ד ליאת קיסר גרשט

רוצים לקדם ניהול סיכונים בארגון בריאות? היעזרו במשפך השיווק!

תהליך המשפך הוא כלי מוכר בעולמות השיווק, ומתואר למעשה כפירמידה הפוכה, שבבסיסה הרחב נמצא המצב הנוכחי (אותו מבקשים לשנות), ובקודקודה הצר נמצאת השאיפה אליה מכוונים: ההנעה לפעולה אקטיבית, לאחר תהליך של הטמעה ושכנוע. אמנם, בעולם השיווקי המסחרי מדובר בפעולת קנייה ע"י הלקוח, אך גם בניהול סיכונים כדאי להיעזר בכלים שיווקיים להמחשת החשיבות והנחיצות של ה"מוצר", כך שגם הרווח יהיה של כולנו!

כדי להצליח, ניתן לפעול בהתאם לשלבים בתהליך המשפך:

שלב החשיפה - העלאת מודעות: לחשוף את עובדי הארגון לעצם קיומו של תחום ניהול הסיכונים, ולעורר תשומת לב ע"י מתן מידע ראשוני

שלב הסקרנות - יצירת עניין: הרחבת המידע, שימוש בדוגמאות והמחשה פרקטית כדי להעמיק את הקשר לנושא, ולסקרן את הצוותים בשטח (למה זה טוב? איך יסייע? במה יועיל/ יקדם/ רלוונטי?)

שלב הרצון - כוונה חיובית: רתימת הצוותים לתחום, יצירת רצון אמיתי לקחת חלק, שכנוע לתרום ולפעול לצורך צמצום סיכונים וקידום איכות.  

שלב הפעולה - עשייה של ממש: השלב הקונקרטי, בו ההטמעה הושלמה וישנו שיתוף פעולה מתוך הבנה ותמיכה ברציונל של ניהול סיכונים (כמו דיווח על אירועים חריגים, השתתפות אקטיבית בתהליכי למידה או בירור, עדכון נהלים, יוזמות פרואקטיביות).

 

Photo: Freepik

Comments


bottom of page