top of page
  • תמונת הסופר/תעו"ד ליאת קיסר גרשט

רוצים לקדם ניהול סיכונים בארגון בריאות? היעזרו במשפך השיווק!

תהליך המשפך הוא כלי מוכר בעולמות השיווק, ומתואר למעשה כפירמידה הפוכה, שבבסיסה הרחב נמצא המצב הנוכחי (אותו מבקשים לשנות), ובקודקודה הצר נמצאת השאיפה אליה מכוונים: ההנעה לפעולה אקטיבית, לאחר תהליך של הטמעה ושכנוע. אמנם, בעולם השיווקי המסחרי מדובר בפעולת קנייה ע"י הלקוח, אך גם בניהול סיכונים כדאי להיעזר בכלים שיווקיים להמחשת החשיבות והנחיצות של ה"מוצר", כך שגם הרווח יהיה של כולנו!

כדי להצליח, ניתן לפעול בהתאם לשלבים בתהליך המשפך:

שלב החשיפה - העלאת מודעות: לחשוף את עובדי הארגון לעצם קיומו של תחום ניהול הסיכונים, ולעורר תשומת לב ע"י מתן מידע ראשוני

שלב הסקרנות - יצירת עניין: הרחבת המידע, שימוש בדוגמאות והמחשה פרקטית כדי להעמיק את הקשר לנושא, ולסקרן את הצוותים בשטח (למה זה טוב? איך יסייע? במה יועיל/ יקדם/ רלוונטי?)

שלב הרצון - כוונה חיובית: רתימת הצוותים לתחום, יצירת רצון אמיתי לקחת חלק, שכנוע לתרום ולפעול לצורך צמצום סיכונים וקידום איכות.  

שלב הפעולה - עשייה של ממש: השלב הקונקרטי, בו ההטמעה הושלמה וישנו שיתוף פעולה מתוך הבנה ותמיכה ברציונל של ניהול סיכונים (כמו דיווח על אירועים חריגים, השתתפות אקטיבית בתהליכי למידה או בירור, עדכון נהלים, יוזמות פרואקטיביות).

 

Photo: Freepik

Comments


bottom of page