top of page
תמונה1.jpg

מעבר למפגשים פורמליים, חשוב לנו לשתף אתכם במחשבות, דגשים ורעיונות המתעוררים בעקבות המציאות המשתנה, והעולם המשפטי המתעדכן בהתאם. בדרך זו נוכל לעדכן אתכם בהרצאות ותכנים חדשים, להעלות נושאים שעל סדר היום המשפטי והקליני, לחדד היבטים נוספים מעולמות התוכן הרלוונטיים, ולהאיר זרקור על סוגיות שונות, מנקודות מבט מדיקו-לגאלית. 

מטבע הדברים, הבלוג נועד לגירוי המחשבה והסקרנות גם אצלכם.

 

מעניין? מעלה שאלה? לא מסכימים עם הכתוב? רוצים להרחיב בנושא מסוים? נשמח מאוד לשמוע מכם! פנו אלינו 

  • תמונת הסופר/תעו"ד ליאת קיסר גרשט

מודל המצפ"ן להנגשת מידע מדיקו-לגאלי

עודכן: 2 באוק׳ 2022

"חוקים? זה משעמם! פסקי דין? לא רלוונטי! מדיקו-לגאלי? למי אכפת!"

לשמחתנו, מאז פיתוח שיטת המצפ"ן להנגשת מידע מדיקו-לגאלי למטפלים, תגובות שכאלו הולכות ופוחתות.

מה היא שיטת המצפ"ן? השיטה מבוססת על מודל ייחודי שפיתחה עו"ד ליאת קיסר גרשט, המאפשר לנווט בהצלחה בין משפט לרפואה: העברת כלל האינפורמציה הרלוונטית לקהל היעד, ולרבות מסגרת המידע התיאורטי, תוך הנגשה פרקטית ומתן דוגמאות וכלים להטמעה יעילה בשטח, בשגרת הטיפול.

איך זה עובד? מודל המצפ"ן כולל ארבעה שלבים:


מ – מיפוי המידע: מה חשוב לדעת?

כל המידע הרלוונטי בנושא המדיקו-לגאלי הנדון, בהתאמה ספציפית לקהל היעד, לדיסציפלינה ולמטרת המפגש. כולל התייחסות לסוגיות מרכזיות, מושגי מפתח, גישור על פערי ידע ועוד – כי ידע הוא כח!


צ – ציוני דרך: אילו כלים יסייעו לנו?

אבני דרך מרכזיות, חוקים, נהלים, תיאוריות ומודלים, עקרונות מרכזיים, סיפורי מקרה דומיננטיים וכיו"ב, תוך מתן הדגשים העקרוניים ותמצית הסטנדרטים הקיימים, למיקסום אפשרויות ניצול הידע ויישומו בהמשך.


פפרקטיקה: איך להתנהל בשטח?

מסר יישומי מונגש וברור, בדגש על ה"שורה התחתונה" האפקטיבית. מתן מענה לשאלות ולסיטואציות שגרתיות, מדיקו-לגאליות, העולות מתוך שגרת העשייה של המטפל והמוסד הרפואי.


נ – ניווט: לאן רוצים להגיע?

איך תטמיעו את התכנים והתובנות שנלמדו בהתנהלות הפרט או מדיניות הארגון, תוך ניווט מושכל בין משפט לרפואה – הן מיידית והן תהליכית, לאורך זמן.


מטפלים, מִרפאות, ארגוני בריאות – מעוניינים לחשב מסלול מחדש? קחו מצפ"ן וצאו לדרך, לנווט בהצלחה בין משפט לרפואה!

bottom of page